Dnes bych rád přispěl svou trochou do mlýna s tím, že předem říkám:
a) nejsem zaměstnanec, spolupracovník ani nijak jinak spjatá osoba s autobazarem Auto ESA
b) nejsem zaměstnanec, spolupracovník ani jinak spjatá osoba s žádným jiným autobazarem
To jen pro začátek, abych se vyhnul typickým nařčením…
Jdeme na to!
Poté, co jsem se přistěhoval do Prahy, přestal jsem být při přesunu z místa A na místo B závislý na automobilu, který mně tak stárlo/korodovalo před domem. Jelikož jsem svůj vůz rovněž kupoval v autobazaru (odprodej vozu z operativního leasingu od LeasePlanu),měl jsem docela představu o tom, jak rychle ceny aut padají. Rozhodl jsem se tedy svého Roomstera prodat.
Do bazaru se mi zpočátku moc nechtělo, cítil jsem, že si auto dokážu prodat sám někde na Sauto.cz za vyšší cenu než v bazaru. Téměř hned po vyvěšení inzerátu se mi skutečně začali ozývat první zájemci. Ovšem, pouze ti z řad výkupčích pracujících pro autobazary. Po druhém týdnu jsem to vzdal a začal jsem jednat s jednotlivými autobazary. Za Roomstera rok výroby 2008, s tachometrem na cca 160 000 km a kompletní servisní knížkou jsem dostával nabídky od 80 000 Kč (hotově) až po 120 000 Kč (komise).
Poslední zastávkou v mém vozu byl autobazar Auto ESA ve Štěrboholech. Tam mi po projížďce výkupčím zprvu nabídly 110 000 Kč, které se mi teda nakonec podařilo „usmlouvat“ na 120 000 Kč, peníze na ruku. Kromě administrativního poplatku 3 190 Kč, o kterém jsem se stejně jako většina prodávajících dozvěděl až při podepisování kupní smlouvy, nad kterým jsem mohl pouze zaskřípat zuby, proběhlo vše OK. Peníze jsem si nechal vyplatit na účet (po pár dnech skutečně přišly i bez nějakých urgencí).